Nu börjar det bli på riktigt och förberedelserna börjar ta fart inför hösten! Det ska skapas och planeras, tror ni tiden räcker till?

Som ni hörde i min förra vlogg har jag fått in min andra nystartade verksamhet i mitt företag och jag är superpeppad! Jag funderade ett tag på hur jag ska erbjuda kvitton till alla som betalar och HUR folk ska kunna betala till mig. Efter att ha läst en del så valde jag att det fick bli en iZettle och den är nu beställd. Även ett företagskonto för att jag vill kunna separera allt bättre. Detta kommer ta några dagar innan allt är klart och på plats.

Vad ska jag göra i min andra verksamhet? Jag har börjat med att skära vinyl och pappersklistermärken som varit populära bland mina företagande vänner. Det känns jättebra att nu kunna säga att jag har F-skatt och är momsberättigad.

Till höstens marknader har jag tänkt sälja julgranskulor och tygpåsar med personliga texter. Detta börjar jag förbereda redan nu med att hitta bra julgranskulor. Jag kan också börja skapa dom med generella texter som funkar för alla. Det finns så mycket jag vill göra! Dock kostar det att köpa in allt och i början av företagandet har jag inte riktigt råd att ta in allt jag vill.

Ni får gärna höra av er med tips och idéer! Vad skulle ni vilja ha för tryck på tygpåsar eller i ert fönster?

Missa inga nya inlägg, följ min Facebooksida.
Prenumerera på min Youtubekanal för att se alla vloggar och nyheter.
Följ mina instagramkonton Vinyella, Elavie och PartyLite


Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.